SI
Vane K. Tegov: Kako razbiti desno politično skledo in ostati všečen-komu in zakaj?
ČASOPIS V FOKUSU
Novice

Torek, 13. avgust 2019 ob 22:52

Odpri galerijo

NSi bo odslej »sredinska stranka«, je dejal Matej Tonin  in izpustil politični balon,ki bi plaval taval in bog ve kje priplaval. Besede ki bodo donele in še nekaj časa donele ter prenekaterega njihovega  naklonjenega volivca ušesa bolela.

NSi  se je do sedaj opredeljevala kot desnosredinska stranka, sedaj pa, ko korakajo  proti dvema desetletjema obstoja,  bi pa stranko umestili kot sredinsko. »Nismo ne zagovorniki socializma ne divjega kapitalizma, zagovarjamo socialno tržno gospodarstvo«, je dejal nekaj dni nazaj Matej Tonin. Ali mogoče on sam ter njegovi programski pisci in prišepetovalci vedo, da je socialno tržno gospodarstvo  socializem z veliko obljubljanja in  manj dajanja ali pa nič, recept po katerem so vsi po vrsti pogoreli. Socialni moment je lahko korektiv v situacijah in okoliščinah kjer prebivalstvo ne more in ne zmore iz v naprej določenih situacij sebi zagotoviti obstoj in človeka vrednega življenja in spoštovanje kot takšnega. In sociale je tukaj konec. Vse ostalo je igranje na všečnost ali prilizovanje  tistim kateri se vsi po vrsti prilizujejo. Masa volivcev ki so  med enimi in drugimi  volitvami  nedefiniran fluid  ter plavajo kot » čolnič po jezeru sem ter tja« in 14 dni pred volitvami so vsi mehki in srečni od  naplahtavanja samih sebe. Matej Tonin, upam da ni to tako daleč, da ne  boš  ravnal  tako kot z CD ko jo potisneš v  predvajalnik in oznanil:  »od sedaj naprej vrtimo in poslušamo ta program«. Upam da določena modra skupina (po izkušnjah in ne po barvi) ve, kaj vsebuje ta sredinski program. Bojim se da ni kakšen od tvojih svetovalcev na nivoju gimnazijskega maturanta ali geodetskega tehnika, prevzel vse priprave stranke za njeno nevtralizacijo in odmik od bistva in poslanstva. Poslanstvo  krščanske demokracije je na krščanskih etičnih načelih vključevati se v demokratične tokove političnega življenja  ter narediti največ za počutje lastnih državljanov. Verjamem da  ne predsednik stranke ne preostali iz skupine  modrih glav okoli njega niso  pozabili.   Sicer NSi in njega samega   lahko doleti vloga političnega »fačuka« narejenega za slabitev in ukinitev pristne krščansko demokratske stranke. Bo doživel obrobnost krščanskih socialistov, ki so se združevali, pretapljali  in  na koncu utopili z idejo samo vred. Socialističnega bika se ne da socializirati.

Žlahtni del se bo umaknil, mladci bodo vadili reševalno akcijo kako plavati in se utopiti pa ostati lep. Pot prehojena skoraj trideset  let skupaj z predhodnico SKD ne sme biti izničena. Skleda iz katere zajema desnica ali pomladni sklop mora ostati cela. Samo na takšen način smo verodostojni in vredni svojih volivcev in glasov ter posledično temu morebitne zmage in vlade za realizacijo zastavljenega. Dobrikanje   nekemu rdečemu »patrijarhu« je pogubno. Kdor je to pomislil in poskušal realizirati to bogokletno misel je že plačan politični in moralni davek. Kdor se je pokesal in spovedal že ob  misli da bo grešil, lažje kge skozi očiščenje kot pa kasneje ko je že greh udejanjen na škodo častne verodostojnosti.

Prepozicioniranje  stranke med hojo je na koncu žalitev njenih volivcev. Še je čas za korekcijo navigacijskih naprav k pravemu prvinskemu tečaju.

 

Galerija slik

Zadnje objave

Fri, 5. Jun 2020 at 06:07

0 ogledov

5. junij - SVETOVNI DAN OKOLJA
Svetovni dan okolja, ki ga vsako leto obeležujemo 5. junija, je Generalna skupščina Združenih narodov razglasila leta 1972, da bi zaznamovala začetek Konference o človekovem okolju v Stockholmu. Na ta dan je sprejela tudi sklep, s katerim je ustanovila Program Združenih narodov za okolje (UNEP). Svetovni dan okolja je eden glavnih nosilcev Združenih narodov za spodbujanje širokega zavedanja in aktivnosti za okolje.   Skozi leta je postalširoka globalna platforma za javno obeleževanje v več kot sto državah. Pripoznan je tudi kot »ljudski« dan, na katerega posamezniki storimo nekaj pozitivnega za okolje in združimo posamezne aktivnosti v učinkovito kolektivno spremembo za planet. Letošnje geslo svetovnega dneva okolja je osredotočeno na ohranjanje biotske raznovrstnosti in poziva, da se konča nezakonita trgovina s prosto živečimi vrstami. Letošnji svetovni dan varstva okolja, že 46. po vrsti, namenja glavno pozornost biotski raznovrstnosti oz. biodiverziteti. Hrana, zrak, voda in podnebje niso pomembni dejavniki samo za preživetje človeka, temveč tudi za ohranjanje biotske raznovrstnosti. O tem lahko marsikaj pove tudi statistika.  Več informacij najdete na: https://www.stat.si/StatWeb/News/Index/8846 Brez narave življenje na zemlji ne bi bilo mogoče Svetovni dan okolja 2020 poudarja, da smo ljudje neločljivo povezani z naravo in da sta naš obstoj in kakovost življenja od nje odvisna. Dobro ohranjena narava je med drugim vir številnih dobrin, kot so čista voda, čist zrak in hrana. Zagotavlja naravno odpornost na bolezni, zmanjšuje vpliv naravnih nesreč in blaži podnebne spremembe. To so le nekatere funkcije, ki jih omogoča biotska raznovrstnost. Spreminjanje ali odstranjevanje enega elementa tega spleta vpliva na celoten življenjski sistem in lahko povzroči negativne posledice. To se lepo vidi na primeru opraševanja. Več kot 75 odstotkov vrst kmetijskih pridelkov na svetu, vključno s sadjem in zelenjavo ter nekaterimi najpomembnejšimi tržnimi pridelki, kot so kava, kakav in mandlji, je odvisnih od živalskega opraševanja. Tudi pri nas, kjer je najbolj znana opraševalka medonosna čebela, pomemben del opravijo divji opraševalci. V Sloveniji je bilo doslej najdenih kar 571 vrst divjih čebel, od tega 35 vrst čmrljev. Oprašujejo pa tudi muhe trepetavke, metulji in številne druge žuželke. Človekovo delovanje, kot je onesnaževanje, netrajnostna raba tal  in morja, izkoriščanje organizmov ter podnebne spremembe in vdiranje tujerodnih vrst vodijo v propad biotske raznovrstnosti ter slabšanje stanja in propadanje naravnih ekosistemov v obsegu, ki je brez primere. Kriza odraža tudi našo medsebojno povezanost in vpliv dejanj in dogajanj v enem delu sveta na vse nas. To opozarja na potrebo po mednarodnem sodelovanju in usklajevanju pri odzivanju na izzive, ki jih prinaša propadanje okolja. Zato je živeti v sozvočju z naravo cilj, ki so si ga svetovni voditelji zastavili za leto 2050. Da ga dosežemo, moramo do leta 2030 ustaviti zmanjševanje biotske raznovrstnosti našega planeta. Vir: https://www.gov.si/novice/2020-06-04-v-srediscu-letosnjega-svetovnega-dneva-okolja-5-junij-je-biotska-raznovrstnost/

Fri, 5. Jun 2020 at 05:23

0 ogledov

COVID 19: »Makedonija pred Italijanskim scenarijem«
Kmalu za tem ko je Vlada RS Makedonije  oznanila in razglasila policijsko uro na celotnem območju Skopja in še nekaj občin v državi, se je začelo masovno premikanje prebivalstva k območjem v državi kjer je policijska ura oejena samo na nočni čas. Takšna slika ki je nastala potem močno spominja nato kaj se je zgodilo v Italiji. Takoj za tem ko so bila razkrita glavna žarišča koronavirusa in je bilo omejeno gibanje prebivalstva , so rav iz najbolj ogroženih mest odhajali v druge kraje kjer se je med tem zaključila inkubacija in se je  virus do konca razvil na drugi lokaciji. Posebej nevarno in tvegano je kadar je virus asimptomatski. Kasnejše posledice poznamo. Slika ki je za videti danes po makedonskih medijih  in društvenih omrežjih kaže  kilometrske kolone vozil ki so se napotili k sorodnikom, na vikende , na najete  vikend hiške celo sobe po hotelih kjer je to sproščeno in v kolikor se sploh dobi prosta soba. Kar je najhuje so red kratkim odprli gostinske objekte, pa tudi odprtem so se družili. Bile bi komične, če ne to zares žalostno z ene strani in neodgovorno z druge strani, scene in situacije,ki mi jih je sporočil znanec, ko pravi da  na Skopski glavi tržnici kjer je največja koncentracija ljudi za nakup svežih živil, so danes,  da je že pred jutrom  bila nepopisna gneča, prerekanja, celo pretepi. O tem da bi pazili na distanco in podobne situacije niti pomislili niso . Popolna dezorientacija pri ljudeh,  ki kaže sočasno  na nemoč  pri aktualnih političnih in zdravstvenih oblasti. Dober » primer« ko oblast ne ravna preudarno, nasprotno ravna škodljivo ko podleže določenim vplivom ne poznavajoč prave slike povezane z stanjem na terenu ampak se e odloča na podlagi pavšalnih ocen, celo kratkoročno politično prenagljene za dnevno politične potrebe. Sam bog ve kaj bo prineslo po inkubacijsko obdobje. Z druge strani šola za politično in strokovno javnost kako se ne smeti ravnati z lastnimi državljani.          

Thu, 4. Jun 2020 at 21:06

57 ogledov

Bo Thomson zahteval odškodnino od države Slovenije?
Preobrat v zadevi prepovedi koncerta pevca Thompsona, piše Reporter. Pevec je maja 2017 želel v mariborski Festivalni dvorani na Lentu prirediti koncert. Ptujski organizator koncertov Milan Trol je prodal okoli 1150 vstopnic, potem pa sta nastopili policijska uprava Maribor in upravna enota Maribor. Policija je upravni enoti predlagala, naj koncert, ki bi moral biti v soboto 20. maja, prepove. Češ da informacije kažejo na povečano varnostno tveganje. Tedaj je upravno enoto vodila Ksenija Klampfer, ki je z mesta načelnice »za nagrado« odšla na funkcijo ministrice za delo v vladi Marjana Šarca (iz kvote SMC). Nedavno je prešla k Šarčevi LMŠ, kjer je predsednica programskega odbora za delo, družino in socialne zadeve. Dejansko je bila odločitev Klampferjeve o prepovedi koncerta povsem politična, varnostnega tveganja ni bilo. Organizator Milan Trol je zoper odločbo UE vložil pritožbo, a so ga MNZ kot drugostopenjskem organu zavrnili. Zoper to je vložil tožbo na upravnem sodišču. Slednje je lani pravnomočno odločilo, da se prepoved koncerta odpravi. Thompson oziroma organizator Trol imata zdaj v rokah pravnomočno odločbo. Vprašanje je, ali bo Thompson sploh še želel izvesti koncert. Najbrž se bosta z organizatorjem odločila za zahtevo po izplačilu odškodnine od države. Poslovne škode naj bi bilo 150 tisoč evrov. Najprej bi se morala poskusiti pogoditi z državnim odvetništvom, če ne pride do dogovora, lahko vložita odškodninsko tožbo. Če bo Slovenija na koncu res plačala odškodnino zaradi prepovedi koncerta, bi moralo državno odvetništvo vsekakor za tisti znesek vložiti regresni zahtevek zoper Klampferjevo, katere odločitev je povzročila škodo.  

Thu, 4. Jun 2020 at 19:46

151 ogledov

DRUGI VAL KORONAVIRUSA V MAKEDONIJI! NASTALA JE PRAVA PANIKA! UVEDLI SO POLICIJSKO URO!
Po začetku ponovnega rasta števila okužb z novim koronavirusom, so v Makedoniji ponovno uvedli policijsko uro in omejili gibanje v državi. V državi so 4. junija potrdili kar 120 novih okužb s COVID-19. Minister za zdravje Venko Filipče je zavrnil kakršnokoli odgovornost vlade za prehitro rahljanje ukrepov v maju, da bi se ugodilo muslimanom v državi. Po mnenju Filipčeja so vsega krivi Makedonci in njihovo “pomanjkanje discipline”. Kritičen je bil tudi do notranjega ministrstva, ki ni poskrbelo za spoštovanje varnostnih ukrepov v praksi. V Makedoniji je trenutno 843 primerov aktivnih okužb. Od tega se je število okužb samo v zadnjih dveh dnevih povečalo za 221. Skupno so v Makedoniji zabeležili 2611 primerov okužb s COVID-19, 147 ljudi je umrlo. Policijske ure tam se bodo začele v četrtek ob 21. uri in bodo trajale do ponedeljka ob 5. uri. Enaki strogi ukrepi bodo veljali za podeželske občine Lipkovo, Bogovinje, Brvenica, Tearce, Žhelino, Jegunovce in Karbinci. V preostali državi je vlada znova uvedla že skrajšane večerne ure, ki se začnejo ob 21. uri in končajo zgodaj zjutraj.  V sredo je država zabeležila zaskrbljujoč nov vrhunec 101 okužb. Inštitut za javno zdravje je v četrtek izdal, da je število novih primerov v zadnjih 24 urah že doseglo 110, z možnostjo nadaljnjega naraščanja čez dan, ko bo na voljo več rezultatov testov.    

Thu, 4. Jun 2020 at 18:56

375 ogledov

VIDEO: V oddaji Kdo vam laže? Boris Tomašič in Bojan Požar tudi razgalila hujskaštvo nacionalnega RTV servisa
Za uvod le nekaj stavkov, povezanih s sinočnjo oddajo Kdo vam laže? na Nova24TV, z voditeljem Borisom Tomašičem in gostom Bojanom Požarjem, urednikom istoimenskega spletnega portala in TV oddaje Faktor. Nacionalni RTV servis, ki mu delovanje omogočajo vsa slovenska gospodinjstva s plačevanjem obveznega rtv prispevka, v katerem število redno zaposlenih in honorarcev krepko presega število 2.700, ni in ne bo sposoben gledalcem postreči s takšno pogovorno vsebino, ki sta jo Tomašič in Požar.  Gledalcem sta preprosto ponudila golo resnico o tem, kaj se nam dogaja pred domačim pragom in preko luže v ZDA. Nasilne demonstracije, ki so že zdavnaj prerasle v divjanje plenilskih hord po ameriških mestih, nacionalna RTV še vedno skuša slovenskim gledalcem "prodati" kot mirne demonstracije. V slovenskih petkovih protestnih poganjanjih kolesarskih pedalov ves čas tli iskra nasilja, zato sta včeraj Požar in Tomašič opozorila na nevarno početje nacionalne RTV Slovenija, ki ves čas podpihuje in radikalizira protestnike, kar lahko vsak hip privede do eksplozije. Požar in Tomašič sta opozorila na delovanja nekaterih radikalnih levičarjev, zlasti  Domna Saviča in Ronija Kordiša. Da ju očitno nekdo plačuje, sta si bila enotna.  Požar je prepričan, da je Kordiš neka speča celica kot mudžahedin, ki le čaka, da pride do neke zadeve, da ga aktivirajo. “To nekdo plačuje, to ni zastonj,” je prepričan. “Sodeč po Facebooku in Instagramu je mogoče videti, da ti fantje (še posebej Kordiš) dobro živijo in potujejo. Jedo v dobrih restavracijah in so pravi gurmani. To stane nekaj tisoč evrov.” VIDEO: Kdo vam laže? z Borisom Tomašičem in Bojanom Požarjem: Če še niste podpisali peticije proti prisilnem plačevanju RTV prispevka, lahko to storite na tej povezavi: https://odpoved.si/

Thu, 4. Jun 2020 at 18:23

221 ogledov

Sta Josip Broz in Tito različni osebi?
Dr. Boštjan M. Turk, kolumnist Reporterja, je na Laudati, prvi katoliški televiziji na Hrvaškem, predstavil rezultate analize, ki dokazujejo, da sta Josip Broz in kasnejši maršal Tito dve različni osebi. Analiza temelji na primerjavi fiziognomije obraza, višine ter glasu obeh posameznikov.  Oddaja je bila še posebej odmevna v nadaljevanju, kjer je bila analiza tega, kaj titoistična mitologija še danes predstavlja v Sloveniji in na Hrvaškem in kako z manipulacijami na njeni osnovi sinovi in vnuki revolucionarjev  obvladujejo javni prostor v obeh republikah.  Beseda je tekla tudi o Evropi: po mnenju kolumnista Reporterja je v EU v tem trenutku narobe preveč stvari, da bi lahko normalno funkcionirala. V njej namreč ni več elementarnega soglasja, kako naprej.  Oddaja je bila zelo odmevna, pa tudi deležna mnogih pohval.  Na policijski fotografiji iz leta 1928 (desno) je uhelj Josipa Broza brez izrazite ušesne mečice, na portretu iz leta 1946 (levo) pa ima Tito izrazito mečico. - Foto: arhiv Reporterja.
Teme
Vane K Tegov matej tonin nsi

Zadnji komentarji

Robert Ivačič :

30.05.2020 03:05

https://carm.org/are-the-apparitions-of-mary-really-mary https://carm.org/catholic/what-are-the-approved-mary-apparitions-of-the-roman-catholic-church Are apparitions of Mary, such as Lady Fatima, true messages from God? https://www.gotquestions.org/lady-fatima.html https://www.gotquestions.org/INTL/lady-fatima.html This article has been translated into the following languages: Deutsch Español Français Italiano Nederlands Polski Português Tagalog Hrvatski https://www.gotquestions.org/Hrvatski/Marijina-ukazanja.html Pitanje: Jesu li Marijina ukazanja, poput Gospe Fatimske, stvarno poruke od Boga? Odgovor: U katoličkoj tradiciji postoje mnoga izvješća o pojavljivanju Marije, anđela i/ili svetaca koji su nosili poruke od Boga. Sasvim je izgledno da su ljudi barem u nekim od tih slučajeva uistinu vidjeli nešto nadnaravno. Iako su neka od prijavljenih viđenja na raznim mjestima djela prevaranata, neka ukazanja čine se autentičnima. Međutim, autentičnost ukazanja ne mora biti dokaz da je poruka došla od Boga, niti da se radi o stvarnom pojavljivanju Marije ili nekog anđela ili sveca. Sveto pismo nam govori da se Sotona i njegovi demoni prerušavaju u anđele svjetla (2. Korinćanima 11,14-15). Sotonska prijevara jedno je od mogućih objašnjenja ukazanja. Otkriti je li neka poruka »varavi čudesni znak« ili uistinu dolazi od Boga možemo samo usporedimo li ukazanje sa Svetim pismom. Ukoliko učenja koja se vežu uz ta ukazanja proturječe Božjoj riječi, onda je narav samih ukazanja sotonska. Proučavanje učenja Gospe Fatimske sa »Čudom Sunca« dobar je primjer. Web stranicu s detaljnim opisima »Čuda Sunca« možete naći na: www.religion-cults.com/fatima/sun.htm. Uistinu se čini da se nešto spektakularno dogodilo 13. listopada 1917....nešto se uistinu pojavilo i donijelo poruku. Činjenica da se to točno vrijeme podudaralo s onim što je bilo rečeno djeci pastirima tri mjeseca prije toga povezuje taj događaj s ukazanjima koja su bili vidjeli prethodnih mjeseci – prvo ukazanje anđela, a zatim »Gospe Fatimske«. Kada se poruka Fatime usporedi s biblijskim učenjem, očigledno je da ta poruka sadrži mješavinu malog dijela biblijske istine i nekoliko nebiblijskih običaja i učenja. Sljedeće odlomke citiramo izravno s web stranice posvećene »Gospi Fatimskoj« www.fatima.org. Određene riječi i rečenice potcrtali smo kako bismo ih označili kao nebiblijske (odnosno, Biblija ih ne poučava) ili antibiblijske (suprotne Bibliji). Nakon oduljih citata naći ćete više informacija o posebnim razlozima zbog kojih ova ukazanja treba svrstati pod »varave čudesne znakove«. Slijedi citirani sažetak općenite poruke koju donosi Gospa Fatimska: Općenita poruka »Općenita poruka Fatime nije složena. Njene molbe potiču na molitvu, okajanje, pokajanje i žrtvu te napuštanje grijeha. Prije no što se Gospa pojavila djeci pastirima – Lucy, Franciscu i Jacinti, posjetio ih je Anđeo Mira. Anđeo je pripremio djecu za primanje blažene Djevice Marije, a njegove su upute važan vid Poruke koji se često previdi. »Anđeo je djeci pokazao žarki, pažljivi i prisebni način na koji bismo svi trebali moliti, te strahopoštovanje koje bismo trebali pokazati Bogu u molitvi. Također im je objasnio veliku važnost molitve i prinošenja žrtava u okajanju uvreda počinjenih protiv Boga. Rekao im je: 'Od čega god možete učinite žrtvu i prinesite je Bogu kao čin okajanja grijeha kojima je On bio uvrijeđen, te u molbama za obraćenje grješnika.' U svome trećem i posljednjem ukazivanju djeci, Anđeo im je podijelio Svetu pričest i pokazao pravi način za primanje našega Gospodina u Euharistiji: sve troje kleknuli su kako bi primili pričest; Lucy je primila Svetu hostiju na jezik, a Anđeo je podijelo Krv Kaleža između Francisca i Jacinte.« »Gospa je naglasila važnost moljenja Krunice u svakome njenom ukazanju, tražeći od djece da svaki dan mole Krunicu za mir. Drugi glavni dio poruke Fatime je posvećenost našoj Gospi od Bezgrješnog srca, koja je strašno uvrijeđena i povrijeđena grijesima čovječanstva i od nas s ljubavlju traži da je utješimo okajanjima. Pokazala je svoje srce okruženo trnjem (koje je predstavljalo grijehe protiv njenoga Bezgrješnog srca) djeci, koja su razumjela da je njihove žrtve mogu utješiti.« »Djeca su također vidjela da je Bog strašno uvrijeđen grijesima čovječanstva te da želi da svaki od nas, kao i cijelo čovječanstvo, odbaci grijeh i okaje svoje zločine molitvom i požrtvovnošću. Tužna je Gospa zaklinjala: 'Nemojte više vrijeđati Boga Gospodina našega jer je već previše uvreda podnio!'« »Djeci je također bilo rečeno da se mole i žrtvuju za grješnike, kako bi ih spasili od pakla. Nakratko im je bilo pokazano viđenje pakla, nakon čega im je Gospa rekla: ‘Vidjeli ste pakao gdje duše jadnih grješnika idu. Kako biste ih spasili, Bog u svijetu želi ustanoviti sljedbu moga Bezgrješnoga Srca. Učinite li ovo što vam govorim, mnoge će duše biti spašene i vladat će mir.'« »Gospa nam je otkrila specifični korijen svih nevolja u svijetu, onaj koji uzrokuje ratove i slične grozne patnje: to je grijeh. Zatim je dala rješenje; prvo za pojedince, a zatim za crkvene vođe. Bog traži da ga svatko od nas prestane vrijeđati. Moramo se moliti, posebice Krunicu. Čestim moljenjem Krunice dobit ćemo milosti koje nam trebaju za pobjedu nad grijehom. Bog želi da se molimo mome Bezgrješnom srcu i da radimo na širenju tih molitava u cijelom svijetu. Gospa je rekla: ‘Moje Bezgrješno Srce bit će vaše utočište i put koji će vas voditi k Bogu.' Želimo li doći k Bogu, siguran put prema njemu naći ćemo budemo li posvećeni Bezgrješnome Srcu njegove Majke.« »Kako bismo neprekidno bili sve bliži njoj, a prema tome i njenome Sinu, Gospa je naglasila važnost moljenja Krunice svaki dan barem pedeset godina. Tražila je da nosimo smeđi škapular. I trebamo prinositi žrtve, posebice žrtvu vršenja naše svakodnevne dužnosti, u okajanju grijeha počinjenih protiv našega Gospodina i naše Gospe. Također je naglasila potrebu za molitvama i žrtvama za spašavanje grješnika iz pakla. Poruka Fatime pojedinim dušama sažeta je u ovim navodima.« Na istoj je web stranici zapisan razgovor Sestre Lucy (desetogodišnje pastirice koja je bila jedno od troje djece koji su vidjeli ukazanja 1917.) i Oca Fuentesa. Intervju datira iz 1957. godine i u njemu se najviše govori o Fatimi i njenoj poruci, a tamo Sestra Lucy kaže sljedeće: »Oče, vrag je raspoložen za ulazak u odlučujuću bitku s Blaženom Djevicom i vrag zna što Boga najviše vrijeđa i što će u najkraćem vremenskom razdoblju zadobiti najviše duša za Njega. Zbog toga vrag čini sve što može kako bi pridobio duše posvećene Bogu, jer će tako uspjeti u nakani da vođe napuste duše vjernih, kako bi ih lakše dohvatio.« »Oče, Presveta Djevica nije mi rekla da se nalazimo u posljednjim vremenima, ali mi je dala to do znanja na tri načina. Prvo, rekla mi je da vrag želi ući u odlučujuću bitku protiv Djevice. Odlučujuća bitka je konačna bitka iz koje će jedna strana izaći kao pobjednik, a druga će doživjeti poraz. Prema tome, od sad pa nadalje moramo odlučiti na koju ćemo stranu stati. Ili smo za Boga ili za vraga – nema druge mogućnosti.« »Drugo, rekla je mojim rođacima i meni da Bog daje dvije posljednje pomoći svijetu. To su Sveta Krunica i molitve upućene Bezgrješnome Srcu Marijinom. To su dvije posljednje pomoći koje znače da neće biti drugih. »Treće, u planovima božanske providnosti Bog uvijek, prije no što će kazniti svijet, iscrpi svu moguću pomoć. Sad, kada bude vidio da svijet uopće ne obraća pažnju, kako mi kažemo na naš nesavršeni način govora, On nam, uznemirena srca, nudi posljednji način spasenja, svoju Presvetu Majku. Čini to uznemirena srca jer prezrete li i odbacite ovo krajnje sredstvo, nećemo više imati oproštenja s Neba, jer ćemo počiniti grijeh koji Evanđelja nazivaju grijehom protiv Duha Svetoga. Taj se grijeh sastoji od otvorenog odbacivanja, s punim znanjem i prihvaćanjem, spasenja koje On nudi. Sjetimo se da je Isus Krist vrlo dobar Sin i neće dopustiti da vrijeđamo i prezremo njegovu Presvetu Majku. Tijekom mnogih stoljeća Crkvene povijesti zapisali smo jasno svjedočanstvo koje, strašnim kaznama koje zapadaju one koji napadnu čast njegove Presvete Majke, pokazuje kako je naš Gospodin Isus Krist uvijek branio čast svoje Majke.« »Dva načina po kojima se svijet može spasiti su molitva i žrtve. [O svetoj Krunici, Sestra Lucy je rekla:] Vidite, Oče, Presveta Djevica, u ovim posljednjim vremenima u kojima živimo, dala je novu učinkovitost izgovaranju molitava Krunice, i to u tolikoj mjeri da nema problema, bez obzira koliko može biti težak, bilo da je vremenit ili nadasve duhovan, u duhovnom životu bilo koga od nas, naših obitelji, obitelji u svijetu ili zajednica vjernika, ili čak u životima naroda i nacija, koji se ne mogu riješiti molitvom Svete Krunice. Svetom krunicom mi ćemo se posvetiti. Utješit ćemo našega Gospodina i postići spasenje za mnoge duše.« Na kraju, posvećenost Bezgrješnome Srcu Marije, naše Presvete Majke, sastoji se u tome da Nju smatramo Prijestoljem milosti, dobrote i oprosta, te sigurnim vratima za ulazak u Nebo.« U gornjim odlomcima koji se tiču poruke za koju Sestra Lucy misli da je ukazanje htjelo da prenese svijetu, nalazite uistinu mnogo stvari koje ne samo da se ne nalaze u Svetome pismu, nego mu čak proturječe. 1) Mariju naziva »Presvetom Majkom« i govori se da ima »Bezgrješno Srce«. Pod tim oni ne misle da joj je dana pravednost i svetost koja se daje svetima preko pripisane im Kristove pravednosti, nego da je bila spašena od grijeha u bilo kojem obliku tako što je bila začeta u majčinoj utrobi bez mrlje istočnoga grijeha. Biblija nikada o Mariji ne govori kao o bezgrješnoj ženi. Nikada ne govori da je imala bezgrješno srce. Naprotiv, ona Boga naziva svojim Spasiteljem (Luka 1,47). To je, čini se, smješta uz bok ostalome čovječanstvu, ali Katolička crkva smatra da je Marija bila spašena od grijeha po Kristovim zaslugama tako što je bezgrješno začeta, a potom živjela bezgrješan život. Ponovno, to se nigdje ne poučava u Svetome pismu. Naprotiv, Sveto pismo poučava da postoji samo jedna iznimka istini da smo svi grješnici (Rimljanima 3,10; 3,23; itd.). Ta jedina iznimka je Isus Krist (2. Korinćanima 5,21; 1. Petrova 2,22; 1. Ivanova 3,5). 2) Sestra Lucy priča o posvećenosti »Bezgrješnome Srcu« Marijinom i moljenju krunice kao o »posljednje dvije pomoći svijetu«. Također tvrdi da nema problema koji se ne može riješiti moljenjem krunice. Učenje je Fatime da će se moljenjem krunice spasiti mnoge duše. I opet, takvo učenje ne nalazimo nigdje u Svetome pismu. Glavna molitva u krunici je »Zdravomarija« koja se ponavlja pedeset puta. Prvu polovicu te molitve čini tekst iz Svetoga pisma kojim anđeo pozdravlja Mariju: »Zdravo Marijo, milosti puna, Gospodin s tobom, blažena ti među ženama i blažen plod utrobe tvoje, Isus...» ali drugi dio molitve kaže: »...»Sveta Marijo, Majko Božja, moli za nas grješnike sad i času smrti naše.« Osim što Mariji daje naziv koji joj Biblija ne daje, također traži od Marije da se moli za nas. Uistinu, katolici Mariju ne smatraju samo onom kroz koju izvire SVA Božja milost i onom koja posreduje kod svoga Sina u ime nas, nego joj također upućuju molitve da izbavi ljude od grijeha, rata itd. Molitva Mariji Pape Ivana Pavla II. iz ranih osamdesetih godina 20. stoljeća, primjer je toga. U toj molitvi on neprestano zaklinje Mariju da nas »izbavi« od nuklearnoga rata, gladi, samouništenja, nepravde itd. Ponovno, nigdje u Bibliji nećete naći neku pobožnu osobu kako se moli bilo kome drugom osim Bogu, niti da traži da bilo tko za nju posreduje osim onih koji još uvijek žive na zemlji. Naprotiv, Sveto pismo nas upućuje da se molimo Bogu (Luk 11,1-2; Matej 6,6-9; Filipljanima 4,6; Djela 8,22; Luka 10,2; itd.)! Bog nas ohrabruje da odvažno stupimo pred prijestolje milosti (Njegovo prijestolje) kako bismo našli milost i pravodobnu pomoć (Hebrejima 4,14-16). Bog nam je ostavio obećanje da Sveti Duh posreduje za nas u skladu s voljom Božjom neizrecivim uzdisajima (Rimljanima 8,26). Zašto bismo trebali ići preko svetaca, anđela ili Marije, posebice uzmemo li u obzir činjenicu da se niti takav primjer niti zapovijed ne nalaze nigdje u Bibliji? Samo je jedan primjer dvije stvari koji se ponavlja u Svetome pismu: a) Molitva se upućuje samo Bogu (1. Korinćanima 11,5; Rimljanima 10,1; Rimljanima 15,30; Djela 12,5; Djela 10,2; Djela 8,24; Djela 1,24; Zaharija 8,21-22; Jona 2,7; 4,2; itd.) b) Zahtjevi za molitve upućuju se samo živima (1. Solunjanima 5,25; 2. Solunjanima 3,1; Hebrejima 13,18; itd.) Povrh toga, nigdje se ne poučava da Marija sve vidi, sve čuje i sve zna (niti nešto približno) što bi trebalo biti istina da bi ona mogla čuti i odgovoriti na mnoštvo molitava koje joj upućuju mnogi katolici koji joj se u isto vrijeme mole širom svijeta. Umjesto toga Sveto pismo poučava da su i anđeli i duhovi mrtvih ograničena bića, te da mogu biti samo na jednome mjestu u isto vrijeme (Daniel 9,20-23; Luka 16,19 i dalje). 3) Jedna od opetovanih poruka Fatime jest poziv na osobno »okajanje« ili »pokoru«. Ovaj katolički koncept poučava da Bogu i Mariji trebamo dati nadoknadu za grijehe koje smo počinili protiv njih. Da ponovimo jedan izraz iz »Općenite poruke«, anđeo je rekao djeci da od čega god mogu učine žrtvu i prinesu je Bogu »kao čin okajanja grijeha kojima je On bio uvrijeđen…« Okajanje je »ispaštanje ... nešto što se čini ili plaća kao nadoknada; kompenzacija«. Ovo se veže uz rimokatoličko učenje o vremenitoj kazni koju osoba može riješiti putem pokore ili preko određenog vremena koje će provesti kasnije u čistilištu. Biblija NIKAD ne govori o potrebi »okajanja« naših grijeha ili vršenja »pokore« kako bismo platili za svoje grijehe. Naprotiv, Biblija poučava da trebamo dati svoje živote kao žive žrtve Bogu u odazivu i zahvalnosti za sva milosrđa koja nam je iskazao u spasenju (Rimljanima 12,1-2). Kada netko postane kršćaninom, njegovi su grijesi oprošteni i u potpunosti plaćeni u Kristu. Iza toga ne preostaje nikakvo plaćanje koje se za njih može učiniti; nije potrebno nikakvo daljnje okajanje. 4) Ključni aspekt Fatime je klanjanje i štovanje koje se iskazuje slikama vezanim uz ukazanja. Po cijeloj Bibliji možete vidjeti da svaki put kad se netko klanja pred nekim »svecem« ili anđelom, kaže im se da ustanu i da prestanu. Takvo se obožavanje prihvaća jedino kada se čini »Anđelu Gospodnjem« (predutjelovljenom Kristu), ili Isusu, ili Bogu Ocu. Katolici naglašavaju razliku između »štovanja» Boga i »uzvisivanja« Marije i svetaca; ali kada je apostol Ivan pao ničice pred anđelom, anđeo ga nije pitao: »Je li to što mi iskazuješ štovanje ili uzvisivanje?« Anđeo mu jednostavno kaže da prestane i da »štuje Boga« (Otkrivenje 19,10). Također, kada je Petra »uzvisivao« (prokuneo – grčka riječ koju Katolička crkva koristi za »obožavanje» koje se razlikuje »štovanja« koje zaslužuje samo Bog) Kornelije u Djelima 10,25, Petar Korneliju kaže: »Ustani! I ja sam samo čovjek!« Moram primijetiti da se ista ta riječ koristi u odlomku iz Otkrivenja koji smo spomenuli. Prema tome, opetovani primjer u kojemu netko uzvisuje anđela ili »sveca« uvijek prati zapovijed da prestanu! Prema tome, molitve Mariji u suprotnosti su s biblijskom opomenom da se molimo Bogu i biblijskim primjerom takve molitve. Također, nelogično je zamijeniti molitvu sveznajućem, svemogućem, ljubavlju ispunjenom Bogu (Psalam 139; Hebrejima 4,14-16) molitvom nekome svecu ili Mariji, kada nema nikakva biblijskog dokaza da oni uopće mogu čuti molitve! Moliti se svecima i Mariji širom svijeta znači pripisati im atribute sveprisutnosti i sveznanja koje posjeduje samo Bog…to je uistinu idolopoklonstvo! 5) Na kraju, u pogledu »Čuda Sunca«, postoje opetovani slučajevi u kojim se »varavi čudesni znakovi« javljaju u Svetome pismu (Izlazak 7,22; 8,7; 8,18; Matej 24,24; Marko 13,22; Otkrivenje 13,13-14). Bog nam čak kaže u Ponovljenom zakonu 13,1, i dalje, da nekoga tko prorokuje nešto što se obistini ili dade »znak« koji se čini čudesnim, a poučava štovanje stranih bogova, ne smijemo poslušati, nego ga tretirati kao lažnoga proroka. Za kršćanina, »sadržaj vjere« treba biti Biblija i njeno učenje (Izaija 8,20; 2. Timoteju 3,16). Iako katolici mogu tvrditi da nas »Gospa Fatimska« ne poziva na štovanje »stranih bogova« nego na štovanje pravoga Boga, ideja uzvisivanja Marije do te mjere da se njeno »Bezgrješno Srce« stavlja na istu razinu kao i Isusovo »Sveto Srce« neosporno je uzvisivanje pobožne žene na položaj koji joj se u Svetome pismu nikad ne daje...položaj jednakosti s Bogom; jer davati joj čast koju dajemo Kristu znači upravo to. Slično tomu, staviti Mariju u središte pozornosti do te mjere da više vremena provodimo moleći se njoj nego Bogu također je idolopoklonstvo, posebice u svjetlu izravnih zapovijedi Svetoga pisma da se molimo Bogu i potpunoj tišini u pogledu bilo kakvog uzvisivanja Marije. Je li »Čudo Sunca« bilo varavi čudesni znak? Na temelju biblijskog učenja svakako se čini da je tako. Sotoni nije problem pomiješati dovoljno istine, kako bi učenje zvučalo ispravno, s dovoljno laži da nam osudi duše na pakao. Gdje se u cijeloj poruci Fatime uopće spominje evanđelje spasenja po milosti kroz vjeru u Krista...poruka koja se neprestano ponavlja cijelim Novim zavjetom? Gdje se ikad spominje da spasenje dolazi samo po Kristovu dovršenom djelu na Kalvariji te da naša djela nemaju nikakve zasluge odvojeno od njega? Pokora i donošenje prinosa u svrhu okajanja za grijehe dijametralno su suprotni Kristovu dovršenom djelu na Kalvariji i našoj potrebi za spasenje samo po milosti kroz vjeru u njega samoga. Zazivanje Marije i njenoga Bezgrješnoga Srca te recitiranje Krunice kao krajnjeg i konačnog sredstva spašavanja duša pljuska je u lice biblijskim istinama poput one koju nalazimo u Djelima 4,12 i 1. Timoteju 2,5. »Uza Zakon! Uza svjedočanstvo! Ne govore li po ovoj riječi, to je zato što u njima nema svjetlosti« (Izaija 8,20, dosl. prijevod). Vprašanje: Kaj pravi Sveto pismo o devici Mariji? https://www.gotquestions.org/Slovenscina/Devici-Mariji.html Odgovor: Marija, Jezusova mama, je bila opisana kot »obdarjena z milostjo« (Evangelij po Luku 1,28). Izraz prihaja iz grške besede, ki v bistvu pomeni »veliko milosti,« Marija je prejela veliko Božje milosti. Milost je »nezaslužena naklonjenost« in pomeni, da prejmemo Božji blagoslov kljub dejstvu, da si tega ne zaslužimo. Marija je potrebovala Božjo, odrešujočo milost tako, kot vsi ostali. Marija je razumela to dejstvo, kot je to izjavila v Evangeliju po Luku 1,47, »in moj duh se raduje v Bogu, mojem Odrešeniku.« Marija se je zavedala, da potrebuje Odrešenika. Sveto pismo nikoli ne pravi, da je bila Marija kaj več kot le navadna ženska, ki jo je Bog izbral, da jo uporabi na nenavaden način. Da, Marija je ravnala pravično po postavi, ker je prejela Božjo naklonjenost (milost), kot to piše v Evangeliju po Luku 1,26-28. Hkrati pa je bila Marija grešna oseba, ki je potrebovala Jezusa Kristusa kot svojega Zveličarja, tako kot vsi drugi (Pridigar 7,20; Pismo Rimljanom 3,23, 6,23; Prvo Janezovo pismo 1,8). Marija ni bila brezmadežno spočeta. Sveto pismo ne omenja, da bi Marijino rojstvo bilo kaj drugačno od vseh drugih rojstev. Bila je devica, ko je rodila Jezusa po Svetem Duhu, ki je prišel nadnjo (Evangelij po Luku 1,34-38), toda ideja o Marijinem večnem devištvu ni Svetopisemska. Evangelij po Mateju 1,24b-25 govori o Jožefu in pravi tako: »Vzel je svojo ženo k sebi in ni je poznal, dokler ni rodila sina; in imenoval ga je Jezus.« Beseda »dokler« jasno nakazuje, da Jožef in Marija nista imela spolnih odnosov, vse dokler Marija ni rodila Jezusa, potem pa sta imela spolne odnose. Marija je ostala devica, do Jezusovega rojstva, vendar sta Jožef in Marija imela še nekaj otrok potem, ko je rodila Jezusa, prvorojenca. Jezus je imel štiri polbrate: Jakoba, Jožefa, Simona in Judo (Evangelij po Mateju 13,55). Jezus je tudi imel polsestre, toda te niso niti imenovane niti naštete (Evangelij po Mateju 13:55-56). Bog je blagoslovil Marijo s tem, da je bila rodovitna in je rodila še več otrok, kar je v tisti kulturi bil (kot bi moralo biti danes v naši) najjasnejši znak Božjega blagoslova nad žensko. Enkrat, ko je Jezus govoril, je ženska v množici izjavila: »Blagor telesu, ki te je nosilo, in prsim, ki so te dojile!« (Evangelij po Luku 11,27). Ni bilo boljše priložnosti za Jezusa kot te, da bi izjavil o Mariji, da je zares vredna slave in časti. Toda kakšen je bil Jezusov odziv? »Še bolj blagor tistim, ki Božjo besedo poslušajo in se po njej ravnajo.« (Evangelij po Luku 11,28). Jezusu je bila poslušnost Božji besedi bolj pomembna kot to, da se pohvali žensko, ki jo je Bog uporabil za prihod Odrešenika na svet. Nikjer v Svetem pismu Jezus, ali kdorkoli drug, ne nameni nobene časti, slave ali oboževanja Mariji. Elizabeta, Marijina sorodnica je hvalila Marijo v Evangeliju po Luku 1,42-44, toda njena hvala je osnovana na Marijino vero v Božjo besedo: »Blagor ji, ki je verovala, da se bo izpolnilo, kar ji je povedal Gospod!« (Evangelij po Luku 1,45), deviško rojstvo Mesije. Ni bila osnovana na nobeno Marijino slavo. Marija je bila prisotna pri križu, ko je Jezus umrl za grehe izvoljenih (Evangelij po Janezu 19,25). Marija je bila tudi z apostoli na binkoštni dan (Apostolska dela 1,14). Po tem dogodku Marija ni nikoli več omenjena. Sveti Duh Mariji ni dal nobene pomembne vloge. Marijina smrt ni zabeležena v Svetem pismu. Nič ni omenjeno o tem, da bi Marija bila vnebovzeta ali da bi imela v nebesih neko veliko vlogo. Tudi ni kraljica nebes, kot jo nekateri imenujejo. Kot ponižna služabnica Boga, po katerem je prišel Jezus na ta svet, je Marija lahko deležna le našega spoštovanja, ne pa našega slavljenja ali čaščenja. Nikjer v Svetem pismu ne piše, da Marija lahko sliši naše molitve, ali da ona moli in posreduje za nas k Bogu. Jezus je naš edini posrednik (posredovalec) v nebesih (Prvo pismo Timoteju 2,5-6). Če bi jo slavili, častili in k njej molili, bi odgovorila z istimi besedami kot angeli: »Boga môli!« (preberi Razodetje 19,10; 22,9). Tako Marija, kot ostali služabniki Boga nam dajejo pomemben primer, kako naj slavimo, častimo in poveličujemo samo Boga. Takole je rekla: »Moja duša poveličuje Gospoda in moj duh se raduje v Bogu, mojem Odrešeniku, kajti ozrl se je na nizkost svoje služabnice. Glej, odslej me bodo blagrovali vsi rodovi, kajti velike reči mi je storil Mogočni in njegovo ime je sveto. Njegovo usmiljenje je iz roda v rod nad njimi, ki se ga bojijo. Moč je pokazal s svojo roko, razkropil je tiste, ki so ošabni v mislih svojega srca. Mogočne je vrgel s prestolov in povišal je nizke. Lačne je napolnil z dobrotami in bogate je odpustil prazne. Zavzel se je za svojega služabnika Izraela in se spomnil usmiljenja, kakor je govoril našim očetom: Abrahamu in njegovemu potomstvu na veke.« (Evangelij po Luku 1,46-55). Torej, če je Marija slavila in častila Boga in ga imenovala za svojega Odrešenika, potem nam to pove, da Marija ni soodrešenica z Jezusom. Na mnogih mestih nam Sveto pismo to potrjuje, kot tudi sam Jezus, ko je rekel: »Jaz sem pot, resnica in življenje. Nihče ne pride k Očetu drugače kot po meni« (Evangelij po Janezu 14,6). Jezusovi učenci so pogumno pričevali o Jezusu z besedami: »V nikomer drugem ni odrešenja; zakaj pod nebom ljudem ni dano nobeno drugo ime, po katerem naj bi se mi rešili« (Apostolska dela 4,12). Če rečemo, da je Marija soodrešenica za ljudi sveta, potem ne samo, da žalimo Jezusa, ampak delamo nekoga za nekaj, kar to sploh ni, in tako se pravi osebno žalimo Marijo. Ne samo to, temveč, če jo častimo, slavimo ter ji molimo namesto ali poleg Boga, storimo malikovanje. https://www.gotquestions.org/Slovenscina/Devici-Mariji.html

Prijatelji

Branko GaberAndrej Magajna

NAJBOLJ OBISKANO

Vane K. Tegov: Kako razbiti desno politično skledo in ostati všečen-komu in zakaj?