SI
Svetle poslovne in siceršnje dni za nekdanji hotel Turška mačka v Celju
ČASOPIS V FOKUSU
Novice

Sreda, 6. februar 2019 ob 15:13

Odpri galerijo

V  Celju, v ožjem delu mesta, med SLG Celje in  poslopjem Narodnega doma ter občinske stavbe, kar nekaj let(dobrih deset let)je sameval Hotel Turška mačka  in kljuboval času in se boril kot z mlini na veter, ali z pomočjo manj ali bolj indolentnih zastopnikov( odvetnikov),  da  dobi lastnika, ki ve kaj in kako ter z zadostno kondicijo(finančno in siceršnjo) za lastno življenje brez dodatnega umetnega dihanja v obliki  nezadostnih konceptualnih videnj kaj pravzaprav početi  z njim, hotelom namreč, ki  je bil zgrajen leta 1978 po načrtih  arhitektov Danijela in Janeza Jagriča.
Dober teden nazaj se je zgodila. Dražba na kateri je bil hotel prodan hotel Turška mačka.. Prodan je bil  mestni občini Celje, ki je  se je kot predkupna upravičenka udeležila druge javne dražbe, na kateri je bila izbrana za najugodnejšega,  ponudnika za nakup po izhodiščni ceni 521.550 evrov . To je skladno z politiko in strategijo  Mestne občine Celje o nakupu  poslovnih prostorov na območju starega mestnega jedra  ter jim na odgovoren način dati, povrniti vsebino ter na takšen način jih vrniti v življenje, meščanov in vsem ki zahajajo v center ponuditi mesto in lokacijo za sprostitev, dogovore  in še česa.

Za veljavnost sklenjenega nakupa za vse nakupe čez 500 000 EUR, mestna občina mora dobiti soglasje mestnega sveta. Da bi vse bilo v regularnih rokih, je bila  v zvezi s tem sklicana korespondenčna seja 29. januarja. Taista je bila sklenjena v ponedeljek 4. februarja opoldne, na kateri so mestni svetniki z ogromno večino, skoraj soglasno  izglasovali potrditev in strinjanje z nakupom hotela Turška mačka.

Ko bo postopek nakupa v celoti zaključen in bo Mestna občina Celje nepremičnino prevzela v posest, bo najprej opravila nujna vzdrževalna dela. Zgradba je zaradi dolgoletne hotelirske tradicije pomembna za Celje, zato si bo Mestna občina Celje prizadevala, da bi v njej ponovno zaživela nekdanja dejavnost”,  je  povedala Mojca Grušovnik,  predstavnica za stike z javnostmi pri MO Celje.

Kar je samo po sebi razumljivo in pričakovano. Mestna občina Celje bo z nakupom  »Turške mačke«  postala lastnica več vitražev visoke umetniške vrednosti, ki jih je izdelal pokojni Lojze Spacal in krasijo stene in vrata jedilnice hotela. S tem, ko je občina odkupila Turško mačko naj bi bile zaščitene tudi te umetnine.  Pred Občino  kot lastnico je tudi imperativ ohranjanja kulturne dediščine,  kar za vitraže Lojzeta Spacala nedvomno velja.

Da je hotel Turška mačka,  tako kot katera koli mačka in ne samo turška, pokazal da ima več(devet sicer še ne) življenj, vemo,  prav pa je sedaj ko je postala lastnica MO Celje, kot odgovorna lastnica, da ima pravzaprav normalno dolgo poslovno in siceršnje vsebinsko bogato življenje.

Vane L. Tegov

 

Galerija slik

Zadnje objave

Wed, 3. Jun 2020 at 18:03

0 ogledov

V Mariboru 42 ljudi v karanteni
Zaradi okužb s koronavirusom, o katerih smo poročali včeraj, ko je iz mariborske osnovne šole prišla novica, da je pri njih okužen učenec tretjega razreda Osnovne šole Ludvika Pliberka, je skupaj v karanteni 42 ljudi.  Po besedah epidemiologinje območne enote NIJZ Maribor Sanje Vuzem, novih primerov do danes niso potrdili. Kot je znano, sta bila poleg dečka pozitivna še njegov brat in eden od staršev. Po njenih besedah so epidemiologi stopili v kontakt še s člani širšega družinskega in prijateljskega kroga, za katere so predlagali 14-dnevno karanteno. Gre za nekje okoli 17 oseb, 25 pa jih je v karanteni že od včeraj. Poleg razreda z 18 učenci, so od včeraj v karanteni še njihova razredničarka in družina okuženega tretješolca.  Ob družini osnovnošolca in njegovih sošolcih so zdaj v karanteni še sodelavci dečkove matere z ene od bencinskih postaj v Mariboru. Preberi še: https://vfokusu.com/post/547269/nove-podrobnosti-o-okuzenem-ucencu-v-mariboru  "Oseb, ki so trenutno v karanteni, za zdaj ne bodo testirali, saj ne kažejo znakov obolenj." Držati se morajo stroge karantene, dnevno morajo spremljati svoje zdravje, spremljati, če se jim bo pojavila telesna temperatura, večkrat pa bodo tudi kontaktirani s strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje, ki bo spremljal njihovo zdravstveno stanje," je pojasnila epidemiologinja.  Po besedah Vuzmove vir okužbe še vedno ni znan. Vir okužbe iz Maribora še vedno ni znan.

Wed, 3. Jun 2020 at 16:32

0 ogledov

Vandalizem na Šaleškem gradu, je in bo vandalizem nad kulturnim objektom
Včeraj  v Velenju ali na občini po domače, bi naj ugotovili, da so na Šaleškem gradu vandali s sprejem  porisali različne površine in tako povzročili veliko škodo na pomembnem kulturnem spomeniku. V zadnjih mesecih opažajo, da je bilo vandalizma v Velenju kar nekaj in nekajkrat (trim steza, ograje pri šolah, steklena ograja na promenadi, števec kolesarjev …), kar ne kaže na nek trenutni izbruh alternativne »ustvarjalnosti,« ampak na nekaj bolj resnega, globljega, vsebinsko in vedenjsko nesprejemljivega. Vsako tovrstno dejanje prijavijo na policijo, nekaj povzročiteljev škode so policisti že obravnavali in sankcionirali. V prihodnjih dneh bodo kontrole redarske službe in policistov še pogostejše, saj si želijo, kot so zapisali  na Velenjski občini, da bi bilo njihovo mesto urejeno in čisto ter da se takšna dejanja v prihodnosti ne bi več ponavljala. To je eno. Drugo pa je ali se takšni povzročitelji odzivajo na tovrstna sporočila. Zelo verjetno je da ne. Ravno ti »podpisniki« tega,  kar je na poškodovanih ali onečedenih objektih, kulturnih spomenikih, dosežejo s tem, ko so obravnavani s strani organov mestnega redarstva ter policije. Njihovi »podpisi« kažejo, da ne živijo v sozvočju lepega, doseženega in kulturnega miljeja, kar naj  bi bilo vsako spodobno mesto ali kraj, za kar lahko rečemo da želi in zmore biti  tudi Velenje. Kultura, ki je manifestirana na nekulturen način, je nekultura in ne prispeva h kulturi kraja in okolja. Ali je kdo premalo  dal poudarka pri snovanju mestne politike, med tem tudi kulturne in okoljske v smislu ozaveščanja, to je vprašanja za milijon dolarjev. Vsekakor velja, da v trenutnem ozračju, kulturnem in političnem, narediti korak več k temu, da tudi tisti umetniški »ustvarjalci«  zgrešene smeri pridejo nasproti in ne bogatijo sredino z deli,  ki ne sodijo ne v kulturo in ne v dediščino, še manj pa v jezikovno krajino na naših tleh. Ustvarjanje pa tudi takšno,  alternativno se da zapeljati v smer  in kraj, kjer je zaželena, celo primerna za okolje. Pa čez leta celo sprejemljiva bolj kor je danes. Vse občanke in občane, ki dajo  kaj na red in na neokrnjenost ter na  ne poškodovanje  kulturne dediščine so vabljeni, da če bodo priča kakšnih podobnih dejanj, da pokličejo za to primerne službe, v tem primeru na Velenjsko policijo in  redarsko službo SAŠA regije, sicer pa kjer koli se to dogaja in je zrelo za obravnavo pristojnih služb,ki se s tem srečujejo.  V.K.T.

Wed, 3. Jun 2020 at 15:05

0 ogledov

Bomo za najem kredita plačani?
Zaradi COVID-19 krize smo lahko priča mnogim ukrepom, s katerimi se države trudijo spodbuditi oziroma ohraniti stabilno gospodarstvo. Primer tega so razni socialni transferji ljudem, ki so zaradi trenutnih razmer ostali brez službe ali pa so na čakanju, socialni transferji študentom in še bi lahko naštevali. Mnoge države so podjetjem pomagale s posojili, ki jih v primeru, da izpolnijo določene pogoje sploh ne bo treba vrniti. Priča smo torej lahko velikemu številu neobičajnih ukrepov, ki bi naj pomagali stabilizirati gospodarstvo. So lahko negativne obrestne mere na posojila naslednje? Negativne obrestne mere, kjer kreditojemalec »zasluži« s tem, da si sposodi od posojilodajalca, so se pravzaprav že pojavile na primer na Japonskem, pa tudi v nekaj evropskih državah. Na priloženi sliki (spodaj) imamo primer donosnosti na nemške obveznice, ki je padla pod 0%, zaradi implementacije programa kvantitativnega sproščanja s strani ECB.  Njihov namen je bil del ekspanzivne politike, torej stimulacije gospodarstva. Tudi predsednik ZDA Donald Trump, je pred kratkim na Twitterju objavil, da mu je ideja negativnih obrestnih mer všeč in bi lahko postala praksa v ZDA. Vpeljava negativnih obrestnih mer bi imela vpliv tako na varčevalce kot tudi posojilodajalce. V nadaljevanju bom navedel nekaj dejstev, ki bi jih povprečen potrošnik o že omenjenem ukrepu moral vedeti. Kadar na banko naložimo denar v obliki depozita nam banka plačuje nek procent obresti v zameno, da smo denar naložili k njej. Ravno nasprotno pa je kadar si od banke sposodimo denar. V tem primeru pa mi banki plačujemo obresti. Vpeljava negativnih obrestnih mer bi to razmerje obrnila. Torej za denar naložen na banki bi plačevali, po drugi strani pa bi bili plačani za najem kredita. Banka bi nas s tem odvračala od varčevanja in nas spodbujala k potrošnji. Lahko v Sloveniji pričakujemo takšno situacijo? Verjetno ne. Čeprav smo lahko priča takšnim ukrepom v nekaterih državah, je to omejeno zgolj na državne obveznice in s tem na javni dolg. Vsekakor pa je to bolj izjema kot pa pravilo. V Sloveniji bi po tej logiki realno lahko pričakovali zgolj negativne obresti na državne obveznice. To bi pa bilo seveda zelo ugodno za javni dolg, ki postaja vedno večji problem. Slika prikazuje donose v odstotkih na 10-letno državno obveznico v Nemčiji (rdeče) in ZDA (modro). Dejstvo pa je po drugi strani, da so obrestne mere na depozite  v Sloveniji zelo nizke, zaradi česar lahko že samo zaradi letne inflacije, ki je večja od depozitne obrestne mere izgubljamo. V primeru, da je obrestna mera na depozit 0.25% (na letni ravni) stopnja inflacije pa 1,5% (na letni ravni) lahko jasno vidimo, da denar, ki ga imamo na banki zgublja vrednost. Zaradi tega je smiselno iskati alternativo bančnemu depozitu, ki pa jo investitorji lahko najdejo v raznih skladih, vrednostnih papirjih… Naša izbira alternative je potem odvisna od tveganja, ki smo ga pripravljeni sprejeti in od željenih donosov. Na žalost pa nam za  nizko sprejeto tveganje nihče ne bo obljubil dobrih donosov. Pripravil Vinc

Wed, 3. Jun 2020 at 12:41

0 ogledov

Policija z jasnim sporočilom ilegalnim migrantom: Pot preko Slovenije se vam ne splača!
Policija je včeraj začela poostren nadzor državne meje s Hrvaško, kamor je dodatno prerazporedila več kot 1.000 policistov. Povečan nadzor na slovenski južni meji je v enem od televizijskih intervjujev že pred tem napovedal predsednik vlade Janez Janša, odredil pa ga je Anton Travner, novi v. d. generalnega direktorja Policije, ki velja tudi za enega največjih strokovnjakov za obmejna vprašanja. Kot  je v včerajšnji izjavi za javnost poudaril namestnik v. d. generalnegadirektorja  policije  Jože  Senica, je na tako imenovani balkanski poti zaznatiprecejšnje povečanje števila migrantov, posledično pa se s tem povečujetudi pritisk na slovensko mejo. Namen nadzora je migrantom in organizatorjem  nezakonitih prehodov meje sporočiti, da se pot preko Slovenije ne izplača. Čeprav  na  območju PU Maribor poostren nadzor ne poteka, pa policisti tudina  tem  območju,  tudi  ob  pomoči  Slovenske vojske, zavzeto in odgovornonadziramo  državno  mejo  in preprečujemo nedovoljene prehode le-te. Večinoprijetih  tujcev  takoj po zaključenih postopkih predamo varnostnim organomRepublike  Hrvaške.  Zato  tudi  mi migrantom in organizatorjem nezakonitihprehodov  meje  sporočamo,  da  se  pot preko Slovenije, tudi na območju PUMaribor, ne izplača. Tako  so policisti  včeraj, malo pred 8. uro na območju PP Ptuj prijelipet  tujcev, ki so se skriti v priklopnem tovornem vozilu registrskih oznakBiH,  izmaknili  mejni  kontroli  na MMP Gruškovje. Med njimi so bili trijedržavljani  Maroka,  en  Alžirec in en Libijec. Vse so po končanem postopkupredali hrvaškim varnostnim organom. Včeraj,  malo pred 13. uro so policisti na območju PP Ptuj prijeli še štiridržavljane  Afganistana, ki so se skriti v priklopnem tovornem vozilumakedonskih registrskih oznak, izmaknili mejni kontroli na MMP Gruškovje.Vsi bodo po končanem postopku predani hrvaškim varnostnim organom. Dotakrat so nastanjeni v Centru za tujce. Sinoči,  ob  22.45 pa so policisti na Mednarodnem mejnem prehodu Gruškovje,na  priklopnem  tovornem  vozilu  turških  registrskih  oznak odkrili štiriskrite  državljane  Afganistana,  ki  so  želeli  na  tak način nedovoljenovstopiti v našo državo. Vse štiri so vrnili hrvaškim varnostnim organom. Sinoči,  okoli  21.  ure  pa  so policisti v Plaču prijeli štiri tujce, dvadržavljana  Sirije  in  dva  državljana  Palestine, ki so pri bivšem mejnemprehodu  želeli  nedovoljeno  prestopiti  državno  mejo  med  Slovenijo  inAvstrijo.  V  postopku  so policisti ugotovili, da so vsi štirje prosilci zamednarodno  zaščito  v Sloveniji, kar jim omogoča prosto gibanje po ozemljucelotne države. Po postopku so se sami vrnili v Azilna doma v Ljubljano oz.Logatec. Policija zagotavlja, da bo z aktivnostmi pri varovanju državne meje, to velja tudi tudi za mejo z Avstrijo, z vsemi  razpoložljivimi  policisti in z vso razpoložljivo tehnično opremo, neumorno nadaljevala tudi v prihodnje.    

Wed, 3. Jun 2020 at 12:27

0 ogledov

3. junij – Dan bolezni ven (vnetna bolezen ven)
3. junij – Dan bolezni ven (vnetna bolezen ven) Bolezni ven so zelo razširjenja obolenja in se običajno pojavijo neopazno. V začetnih stopnjah ne opazimo nobenih znakov. Kronična bolezen ven ni le estetska težava, ker nam izgled nog kazijo odebeljene in temno obarvane vene, ampak jo opredeljujejo kot sklop simptomov in znakov, ki nastanejo zaradi povečanega tlaka v povrhnjih in/ali globokih venah spodnjih udov. Kronična bolezen ven (KBV) je napredujoča bolezen, katere vzrokov natančno ne poznamo. Zajema vse simptome in znake, ki nastanejo zaradi povečanega pritiska venske krvi v venah nog. Prizadene velik del populacije v zahodnem delu sveta in predstavlja veliko breme za bolnika in družbo. Vene so žile, ki se pri vsakem koraku stisnejo in potisnejo kri do srca. Da pa kri zaradi težnosti ne odteka nazaj v noge, so stene ven pokrite z venskimi zaklopkami. Naloga zaklopk je, da skrbijo za pravilno smer pretoka. Ko se srce stisne, tako da požene kri navzgor, se zaklopke odprejo. Ob premoru pa se zaprejo, s čimer preprečijo vračanje krvi navzdol. Pri mnogih ljudeh se te zaklopke okvarijo in ne tesnijo več dobro. Kri zato ne teče več nepretrgoma nazaj proti srcu, temveč zastaja v nogah. Zaradi stalnega zastoja krvi postanejo stene žil vedno bolj prepustne. Takšno stanje imenujemo kronično vensko popuščanje. Kronično vensko popuščanje se kaže v obliki krčni žil, otekline v predelu gležnja in goleni, občutek težkih nog, napetost in krči v mečih, utrujene in boleče noge in suha srbeča koža. Simptomi kronične bolezni venSimptomi kronične bolezni ven so značilno prisotni od začetka bolezni in so običajno prvi vzrok za obisk bolnika pri zdravniku. Simptomi predstavljajo resne težave, neredko pa celo invalidnost, ki zmanjšuje kakovost življenja. Po podatkih številnih evropskih populacijskih raziskav se pogostost simptomov giblje med 30% in 50% celotne populacije. Več informacij na: https://lekarnamesto.si/3-junij-dan-bolezni-ven-vnetna-bolezen-ven/ Kaj lahko storimo sami? Preventivni ukrepi upočasnijo napredovanje bolezni in zaplete. V lekarni je na voljo mnogo zdravil in prehranskih dopolnil, ki so v prodaji brez recepta. Sočasno se svetuje uporaba kompresije!  -Priporoča se uporaba krem in gelov s heparini za lokalno zdravljenje. Imajo protivnetni učinek, preprečujejo nastanek strdkov in raztapljajo že nastale. Dobrodošli so tudi pripravki iz divjega kostanja, ki vsebuje escin. Le-ta deluje protivnetno in zatesni kapilare, s čimer zmanjša njihovo prepustnost.-mikronizirana venoaktivna zdravila s flavonoidi (Detralex) zmanjša prepustnost kapilar, preprečijo kopičenje eritrocitov in trombocitov ter zmanjšajo okvaro žil.-Sloves tradicionalnega ljudskega zdravilstva proti krčnim žilam se drži tudi številnih rastlin (ginko biloba, glog, borovnica, divji kostanj, bodeča lobodika), ki naj bi krepile žile in izboljševale obtok. Ginko, borovnica in glog izboljšujejo obtok, kostanj in lobodika pa naj bi na vene delovala protivnetno in tonizirajoče.-Priporočajo se tudi hladno-topli oblivi z vodo, ki lahko upočasnijo napredovanje krčnih žil. Oblivi se izmenično ponavljajo 15 minut in obvezno zaključijo s hladno vodo.-Pozornost namenite tudi prehrani, katere cilj naj bo izboljšanje krvnega obtoka in ohranjanje primerne telesne teže. Izogibajte se maščobam, sladkorju in soli ter prehrano obogatite s sadjem in zelenjavo. Ne pozabite na dovolj tekočine. -Tudi dodatek vitaminov je priporočljiv: 500 mg vitamina c in 400 ie vitamina e na dan ter dodatek biflavonoidov, ki spodbujajo absorpcijo vitamina E. -Biflavonoidi so v agrumih, marelicah, borovnicah, robidah, češnjah, šipku in ajdi.-Če kadite, prenehajte!-Redno telovadite! Priporočljivi so sprehodi, kolesarjenje, tek in plavanje.-Če je vaše delo stoječe ali sedeče, noge čim pogosteje raztezajte in razgibavajte! Ko sedite, ne prekrižajte nog, saj to upočasni pretok krvi, in noge raje podložite! Nosite udobno obutev z nizko peto!Izogibajte se visokih temperaturnih obremenitev, kot so sonce, savna ter tuširanje in kopanje v vodi, ki ima več kot 30 ºc, ker toplota dodatno širi vene.

Wed, 3. Jun 2020 at 12:18

0 ogledov

3. junij - svetovni dan kolesarjev
Združeni narodi so 3. junij  razglasili za svetovni dan kolesarjev – World Bicycle Day, ki je namenjen tako spodbujanju te trajnostne oblike prevoza kot opozarjanju držav in lokalnih skupnosti, da morajo kolesarjenje upoštevati v razvojnih strategijah in pri izgradnji infrastrukture. Svetovni dan kolesarjev je 12 aprila 2018 razglasila Generalna skupščina Združenih narodov in s tem prepoznala številne pozitivne učinke kolesarjenja. Kolesarjenje med drugim dokazano krepi zdravje in povečuje kvaliteto življenja, kar potrjujejo tudi znanstvene raziskave, ki izpostavljajo, da so kolesarji, ki redno kolesarijo na delovno mesto, v primerjavi z vozniki osebnih avtomobilov, bistveno manj (za 41%) izpostavljeni tveganjem za nastanek srčnih bolezni, diabetesa – tipa 2 in posledično prezgodnjo smrtjo. Ker so zaradi dvomesečnega nedelovanja javnega prometa - morda iz kolesarnic potegnili zaprašena kolesa ali si kupili nova - je na cestah vedno več kolesarjev. Vsi na kolo - za zdravo telo.
Teme
Celje mestna občina celje hotel Turška mačka MO Celje lastnik hotela Turška mačka

Zadnji komentarji

Robert Ivačič :

30.05.2020 03:05

https://carm.org/are-the-apparitions-of-mary-really-mary https://carm.org/catholic/what-are-the-approved-mary-apparitions-of-the-roman-catholic-church Are apparitions of Mary, such as Lady Fatima, true messages from God? https://www.gotquestions.org/lady-fatima.html https://www.gotquestions.org/INTL/lady-fatima.html This article has been translated into the following languages: Deutsch Español Français Italiano Nederlands Polski Português Tagalog Hrvatski https://www.gotquestions.org/Hrvatski/Marijina-ukazanja.html Pitanje: Jesu li Marijina ukazanja, poput Gospe Fatimske, stvarno poruke od Boga? Odgovor: U katoličkoj tradiciji postoje mnoga izvješća o pojavljivanju Marije, anđela i/ili svetaca koji su nosili poruke od Boga. Sasvim je izgledno da su ljudi barem u nekim od tih slučajeva uistinu vidjeli nešto nadnaravno. Iako su neka od prijavljenih viđenja na raznim mjestima djela prevaranata, neka ukazanja čine se autentičnima. Međutim, autentičnost ukazanja ne mora biti dokaz da je poruka došla od Boga, niti da se radi o stvarnom pojavljivanju Marije ili nekog anđela ili sveca. Sveto pismo nam govori da se Sotona i njegovi demoni prerušavaju u anđele svjetla (2. Korinćanima 11,14-15). Sotonska prijevara jedno je od mogućih objašnjenja ukazanja. Otkriti je li neka poruka »varavi čudesni znak« ili uistinu dolazi od Boga možemo samo usporedimo li ukazanje sa Svetim pismom. Ukoliko učenja koja se vežu uz ta ukazanja proturječe Božjoj riječi, onda je narav samih ukazanja sotonska. Proučavanje učenja Gospe Fatimske sa »Čudom Sunca« dobar je primjer. Web stranicu s detaljnim opisima »Čuda Sunca« možete naći na: www.religion-cults.com/fatima/sun.htm. Uistinu se čini da se nešto spektakularno dogodilo 13. listopada 1917....nešto se uistinu pojavilo i donijelo poruku. Činjenica da se to točno vrijeme podudaralo s onim što je bilo rečeno djeci pastirima tri mjeseca prije toga povezuje taj događaj s ukazanjima koja su bili vidjeli prethodnih mjeseci – prvo ukazanje anđela, a zatim »Gospe Fatimske«. Kada se poruka Fatime usporedi s biblijskim učenjem, očigledno je da ta poruka sadrži mješavinu malog dijela biblijske istine i nekoliko nebiblijskih običaja i učenja. Sljedeće odlomke citiramo izravno s web stranice posvećene »Gospi Fatimskoj« www.fatima.org. Određene riječi i rečenice potcrtali smo kako bismo ih označili kao nebiblijske (odnosno, Biblija ih ne poučava) ili antibiblijske (suprotne Bibliji). Nakon oduljih citata naći ćete više informacija o posebnim razlozima zbog kojih ova ukazanja treba svrstati pod »varave čudesne znakove«. Slijedi citirani sažetak općenite poruke koju donosi Gospa Fatimska: Općenita poruka »Općenita poruka Fatime nije složena. Njene molbe potiču na molitvu, okajanje, pokajanje i žrtvu te napuštanje grijeha. Prije no što se Gospa pojavila djeci pastirima – Lucy, Franciscu i Jacinti, posjetio ih je Anđeo Mira. Anđeo je pripremio djecu za primanje blažene Djevice Marije, a njegove su upute važan vid Poruke koji se često previdi. »Anđeo je djeci pokazao žarki, pažljivi i prisebni način na koji bismo svi trebali moliti, te strahopoštovanje koje bismo trebali pokazati Bogu u molitvi. Također im je objasnio veliku važnost molitve i prinošenja žrtava u okajanju uvreda počinjenih protiv Boga. Rekao im je: 'Od čega god možete učinite žrtvu i prinesite je Bogu kao čin okajanja grijeha kojima je On bio uvrijeđen, te u molbama za obraćenje grješnika.' U svome trećem i posljednjem ukazivanju djeci, Anđeo im je podijelio Svetu pričest i pokazao pravi način za primanje našega Gospodina u Euharistiji: sve troje kleknuli su kako bi primili pričest; Lucy je primila Svetu hostiju na jezik, a Anđeo je podijelo Krv Kaleža između Francisca i Jacinte.« »Gospa je naglasila važnost moljenja Krunice u svakome njenom ukazanju, tražeći od djece da svaki dan mole Krunicu za mir. Drugi glavni dio poruke Fatime je posvećenost našoj Gospi od Bezgrješnog srca, koja je strašno uvrijeđena i povrijeđena grijesima čovječanstva i od nas s ljubavlju traži da je utješimo okajanjima. Pokazala je svoje srce okruženo trnjem (koje je predstavljalo grijehe protiv njenoga Bezgrješnog srca) djeci, koja su razumjela da je njihove žrtve mogu utješiti.« »Djeca su također vidjela da je Bog strašno uvrijeđen grijesima čovječanstva te da želi da svaki od nas, kao i cijelo čovječanstvo, odbaci grijeh i okaje svoje zločine molitvom i požrtvovnošću. Tužna je Gospa zaklinjala: 'Nemojte više vrijeđati Boga Gospodina našega jer je već previše uvreda podnio!'« »Djeci je također bilo rečeno da se mole i žrtvuju za grješnike, kako bi ih spasili od pakla. Nakratko im je bilo pokazano viđenje pakla, nakon čega im je Gospa rekla: ‘Vidjeli ste pakao gdje duše jadnih grješnika idu. Kako biste ih spasili, Bog u svijetu želi ustanoviti sljedbu moga Bezgrješnoga Srca. Učinite li ovo što vam govorim, mnoge će duše biti spašene i vladat će mir.'« »Gospa nam je otkrila specifični korijen svih nevolja u svijetu, onaj koji uzrokuje ratove i slične grozne patnje: to je grijeh. Zatim je dala rješenje; prvo za pojedince, a zatim za crkvene vođe. Bog traži da ga svatko od nas prestane vrijeđati. Moramo se moliti, posebice Krunicu. Čestim moljenjem Krunice dobit ćemo milosti koje nam trebaju za pobjedu nad grijehom. Bog želi da se molimo mome Bezgrješnom srcu i da radimo na širenju tih molitava u cijelom svijetu. Gospa je rekla: ‘Moje Bezgrješno Srce bit će vaše utočište i put koji će vas voditi k Bogu.' Želimo li doći k Bogu, siguran put prema njemu naći ćemo budemo li posvećeni Bezgrješnome Srcu njegove Majke.« »Kako bismo neprekidno bili sve bliži njoj, a prema tome i njenome Sinu, Gospa je naglasila važnost moljenja Krunice svaki dan barem pedeset godina. Tražila je da nosimo smeđi škapular. I trebamo prinositi žrtve, posebice žrtvu vršenja naše svakodnevne dužnosti, u okajanju grijeha počinjenih protiv našega Gospodina i naše Gospe. Također je naglasila potrebu za molitvama i žrtvama za spašavanje grješnika iz pakla. Poruka Fatime pojedinim dušama sažeta je u ovim navodima.« Na istoj je web stranici zapisan razgovor Sestre Lucy (desetogodišnje pastirice koja je bila jedno od troje djece koji su vidjeli ukazanja 1917.) i Oca Fuentesa. Intervju datira iz 1957. godine i u njemu se najviše govori o Fatimi i njenoj poruci, a tamo Sestra Lucy kaže sljedeće: »Oče, vrag je raspoložen za ulazak u odlučujuću bitku s Blaženom Djevicom i vrag zna što Boga najviše vrijeđa i što će u najkraćem vremenskom razdoblju zadobiti najviše duša za Njega. Zbog toga vrag čini sve što može kako bi pridobio duše posvećene Bogu, jer će tako uspjeti u nakani da vođe napuste duše vjernih, kako bi ih lakše dohvatio.« »Oče, Presveta Djevica nije mi rekla da se nalazimo u posljednjim vremenima, ali mi je dala to do znanja na tri načina. Prvo, rekla mi je da vrag želi ući u odlučujuću bitku protiv Djevice. Odlučujuća bitka je konačna bitka iz koje će jedna strana izaći kao pobjednik, a druga će doživjeti poraz. Prema tome, od sad pa nadalje moramo odlučiti na koju ćemo stranu stati. Ili smo za Boga ili za vraga – nema druge mogućnosti.« »Drugo, rekla je mojim rođacima i meni da Bog daje dvije posljednje pomoći svijetu. To su Sveta Krunica i molitve upućene Bezgrješnome Srcu Marijinom. To su dvije posljednje pomoći koje znače da neće biti drugih. »Treće, u planovima božanske providnosti Bog uvijek, prije no što će kazniti svijet, iscrpi svu moguću pomoć. Sad, kada bude vidio da svijet uopće ne obraća pažnju, kako mi kažemo na naš nesavršeni način govora, On nam, uznemirena srca, nudi posljednji način spasenja, svoju Presvetu Majku. Čini to uznemirena srca jer prezrete li i odbacite ovo krajnje sredstvo, nećemo više imati oproštenja s Neba, jer ćemo počiniti grijeh koji Evanđelja nazivaju grijehom protiv Duha Svetoga. Taj se grijeh sastoji od otvorenog odbacivanja, s punim znanjem i prihvaćanjem, spasenja koje On nudi. Sjetimo se da je Isus Krist vrlo dobar Sin i neće dopustiti da vrijeđamo i prezremo njegovu Presvetu Majku. Tijekom mnogih stoljeća Crkvene povijesti zapisali smo jasno svjedočanstvo koje, strašnim kaznama koje zapadaju one koji napadnu čast njegove Presvete Majke, pokazuje kako je naš Gospodin Isus Krist uvijek branio čast svoje Majke.« »Dva načina po kojima se svijet može spasiti su molitva i žrtve. [O svetoj Krunici, Sestra Lucy je rekla:] Vidite, Oče, Presveta Djevica, u ovim posljednjim vremenima u kojima živimo, dala je novu učinkovitost izgovaranju molitava Krunice, i to u tolikoj mjeri da nema problema, bez obzira koliko može biti težak, bilo da je vremenit ili nadasve duhovan, u duhovnom životu bilo koga od nas, naših obitelji, obitelji u svijetu ili zajednica vjernika, ili čak u životima naroda i nacija, koji se ne mogu riješiti molitvom Svete Krunice. Svetom krunicom mi ćemo se posvetiti. Utješit ćemo našega Gospodina i postići spasenje za mnoge duše.« Na kraju, posvećenost Bezgrješnome Srcu Marije, naše Presvete Majke, sastoji se u tome da Nju smatramo Prijestoljem milosti, dobrote i oprosta, te sigurnim vratima za ulazak u Nebo.« U gornjim odlomcima koji se tiču poruke za koju Sestra Lucy misli da je ukazanje htjelo da prenese svijetu, nalazite uistinu mnogo stvari koje ne samo da se ne nalaze u Svetome pismu, nego mu čak proturječe. 1) Mariju naziva »Presvetom Majkom« i govori se da ima »Bezgrješno Srce«. Pod tim oni ne misle da joj je dana pravednost i svetost koja se daje svetima preko pripisane im Kristove pravednosti, nego da je bila spašena od grijeha u bilo kojem obliku tako što je bila začeta u majčinoj utrobi bez mrlje istočnoga grijeha. Biblija nikada o Mariji ne govori kao o bezgrješnoj ženi. Nikada ne govori da je imala bezgrješno srce. Naprotiv, ona Boga naziva svojim Spasiteljem (Luka 1,47). To je, čini se, smješta uz bok ostalome čovječanstvu, ali Katolička crkva smatra da je Marija bila spašena od grijeha po Kristovim zaslugama tako što je bezgrješno začeta, a potom živjela bezgrješan život. Ponovno, to se nigdje ne poučava u Svetome pismu. Naprotiv, Sveto pismo poučava da postoji samo jedna iznimka istini da smo svi grješnici (Rimljanima 3,10; 3,23; itd.). Ta jedina iznimka je Isus Krist (2. Korinćanima 5,21; 1. Petrova 2,22; 1. Ivanova 3,5). 2) Sestra Lucy priča o posvećenosti »Bezgrješnome Srcu« Marijinom i moljenju krunice kao o »posljednje dvije pomoći svijetu«. Također tvrdi da nema problema koji se ne može riješiti moljenjem krunice. Učenje je Fatime da će se moljenjem krunice spasiti mnoge duše. I opet, takvo učenje ne nalazimo nigdje u Svetome pismu. Glavna molitva u krunici je »Zdravomarija« koja se ponavlja pedeset puta. Prvu polovicu te molitve čini tekst iz Svetoga pisma kojim anđeo pozdravlja Mariju: »Zdravo Marijo, milosti puna, Gospodin s tobom, blažena ti među ženama i blažen plod utrobe tvoje, Isus...» ali drugi dio molitve kaže: »...»Sveta Marijo, Majko Božja, moli za nas grješnike sad i času smrti naše.« Osim što Mariji daje naziv koji joj Biblija ne daje, također traži od Marije da se moli za nas. Uistinu, katolici Mariju ne smatraju samo onom kroz koju izvire SVA Božja milost i onom koja posreduje kod svoga Sina u ime nas, nego joj također upućuju molitve da izbavi ljude od grijeha, rata itd. Molitva Mariji Pape Ivana Pavla II. iz ranih osamdesetih godina 20. stoljeća, primjer je toga. U toj molitvi on neprestano zaklinje Mariju da nas »izbavi« od nuklearnoga rata, gladi, samouništenja, nepravde itd. Ponovno, nigdje u Bibliji nećete naći neku pobožnu osobu kako se moli bilo kome drugom osim Bogu, niti da traži da bilo tko za nju posreduje osim onih koji još uvijek žive na zemlji. Naprotiv, Sveto pismo nas upućuje da se molimo Bogu (Luk 11,1-2; Matej 6,6-9; Filipljanima 4,6; Djela 8,22; Luka 10,2; itd.)! Bog nas ohrabruje da odvažno stupimo pred prijestolje milosti (Njegovo prijestolje) kako bismo našli milost i pravodobnu pomoć (Hebrejima 4,14-16). Bog nam je ostavio obećanje da Sveti Duh posreduje za nas u skladu s voljom Božjom neizrecivim uzdisajima (Rimljanima 8,26). Zašto bismo trebali ići preko svetaca, anđela ili Marije, posebice uzmemo li u obzir činjenicu da se niti takav primjer niti zapovijed ne nalaze nigdje u Bibliji? Samo je jedan primjer dvije stvari koji se ponavlja u Svetome pismu: a) Molitva se upućuje samo Bogu (1. Korinćanima 11,5; Rimljanima 10,1; Rimljanima 15,30; Djela 12,5; Djela 10,2; Djela 8,24; Djela 1,24; Zaharija 8,21-22; Jona 2,7; 4,2; itd.) b) Zahtjevi za molitve upućuju se samo živima (1. Solunjanima 5,25; 2. Solunjanima 3,1; Hebrejima 13,18; itd.) Povrh toga, nigdje se ne poučava da Marija sve vidi, sve čuje i sve zna (niti nešto približno) što bi trebalo biti istina da bi ona mogla čuti i odgovoriti na mnoštvo molitava koje joj upućuju mnogi katolici koji joj se u isto vrijeme mole širom svijeta. Umjesto toga Sveto pismo poučava da su i anđeli i duhovi mrtvih ograničena bića, te da mogu biti samo na jednome mjestu u isto vrijeme (Daniel 9,20-23; Luka 16,19 i dalje). 3) Jedna od opetovanih poruka Fatime jest poziv na osobno »okajanje« ili »pokoru«. Ovaj katolički koncept poučava da Bogu i Mariji trebamo dati nadoknadu za grijehe koje smo počinili protiv njih. Da ponovimo jedan izraz iz »Općenite poruke«, anđeo je rekao djeci da od čega god mogu učine žrtvu i prinesu je Bogu »kao čin okajanja grijeha kojima je On bio uvrijeđen…« Okajanje je »ispaštanje ... nešto što se čini ili plaća kao nadoknada; kompenzacija«. Ovo se veže uz rimokatoličko učenje o vremenitoj kazni koju osoba može riješiti putem pokore ili preko određenog vremena koje će provesti kasnije u čistilištu. Biblija NIKAD ne govori o potrebi »okajanja« naših grijeha ili vršenja »pokore« kako bismo platili za svoje grijehe. Naprotiv, Biblija poučava da trebamo dati svoje živote kao žive žrtve Bogu u odazivu i zahvalnosti za sva milosrđa koja nam je iskazao u spasenju (Rimljanima 12,1-2). Kada netko postane kršćaninom, njegovi su grijesi oprošteni i u potpunosti plaćeni u Kristu. Iza toga ne preostaje nikakvo plaćanje koje se za njih može učiniti; nije potrebno nikakvo daljnje okajanje. 4) Ključni aspekt Fatime je klanjanje i štovanje koje se iskazuje slikama vezanim uz ukazanja. Po cijeloj Bibliji možete vidjeti da svaki put kad se netko klanja pred nekim »svecem« ili anđelom, kaže im se da ustanu i da prestanu. Takvo se obožavanje prihvaća jedino kada se čini »Anđelu Gospodnjem« (predutjelovljenom Kristu), ili Isusu, ili Bogu Ocu. Katolici naglašavaju razliku između »štovanja» Boga i »uzvisivanja« Marije i svetaca; ali kada je apostol Ivan pao ničice pred anđelom, anđeo ga nije pitao: »Je li to što mi iskazuješ štovanje ili uzvisivanje?« Anđeo mu jednostavno kaže da prestane i da »štuje Boga« (Otkrivenje 19,10). Također, kada je Petra »uzvisivao« (prokuneo – grčka riječ koju Katolička crkva koristi za »obožavanje» koje se razlikuje »štovanja« koje zaslužuje samo Bog) Kornelije u Djelima 10,25, Petar Korneliju kaže: »Ustani! I ja sam samo čovjek!« Moram primijetiti da se ista ta riječ koristi u odlomku iz Otkrivenja koji smo spomenuli. Prema tome, opetovani primjer u kojemu netko uzvisuje anđela ili »sveca« uvijek prati zapovijed da prestanu! Prema tome, molitve Mariji u suprotnosti su s biblijskom opomenom da se molimo Bogu i biblijskim primjerom takve molitve. Također, nelogično je zamijeniti molitvu sveznajućem, svemogućem, ljubavlju ispunjenom Bogu (Psalam 139; Hebrejima 4,14-16) molitvom nekome svecu ili Mariji, kada nema nikakva biblijskog dokaza da oni uopće mogu čuti molitve! Moliti se svecima i Mariji širom svijeta znači pripisati im atribute sveprisutnosti i sveznanja koje posjeduje samo Bog…to je uistinu idolopoklonstvo! 5) Na kraju, u pogledu »Čuda Sunca«, postoje opetovani slučajevi u kojim se »varavi čudesni znakovi« javljaju u Svetome pismu (Izlazak 7,22; 8,7; 8,18; Matej 24,24; Marko 13,22; Otkrivenje 13,13-14). Bog nam čak kaže u Ponovljenom zakonu 13,1, i dalje, da nekoga tko prorokuje nešto što se obistini ili dade »znak« koji se čini čudesnim, a poučava štovanje stranih bogova, ne smijemo poslušati, nego ga tretirati kao lažnoga proroka. Za kršćanina, »sadržaj vjere« treba biti Biblija i njeno učenje (Izaija 8,20; 2. Timoteju 3,16). Iako katolici mogu tvrditi da nas »Gospa Fatimska« ne poziva na štovanje »stranih bogova« nego na štovanje pravoga Boga, ideja uzvisivanja Marije do te mjere da se njeno »Bezgrješno Srce« stavlja na istu razinu kao i Isusovo »Sveto Srce« neosporno je uzvisivanje pobožne žene na položaj koji joj se u Svetome pismu nikad ne daje...položaj jednakosti s Bogom; jer davati joj čast koju dajemo Kristu znači upravo to. Slično tomu, staviti Mariju u središte pozornosti do te mjere da više vremena provodimo moleći se njoj nego Bogu također je idolopoklonstvo, posebice u svjetlu izravnih zapovijedi Svetoga pisma da se molimo Bogu i potpunoj tišini u pogledu bilo kakvog uzvisivanja Marije. Je li »Čudo Sunca« bilo varavi čudesni znak? Na temelju biblijskog učenja svakako se čini da je tako. Sotoni nije problem pomiješati dovoljno istine, kako bi učenje zvučalo ispravno, s dovoljno laži da nam osudi duše na pakao. Gdje se u cijeloj poruci Fatime uopće spominje evanđelje spasenja po milosti kroz vjeru u Krista...poruka koja se neprestano ponavlja cijelim Novim zavjetom? Gdje se ikad spominje da spasenje dolazi samo po Kristovu dovršenom djelu na Kalvariji te da naša djela nemaju nikakve zasluge odvojeno od njega? Pokora i donošenje prinosa u svrhu okajanja za grijehe dijametralno su suprotni Kristovu dovršenom djelu na Kalvariji i našoj potrebi za spasenje samo po milosti kroz vjeru u njega samoga. Zazivanje Marije i njenoga Bezgrješnoga Srca te recitiranje Krunice kao krajnjeg i konačnog sredstva spašavanja duša pljuska je u lice biblijskim istinama poput one koju nalazimo u Djelima 4,12 i 1. Timoteju 2,5. »Uza Zakon! Uza svjedočanstvo! Ne govore li po ovoj riječi, to je zato što u njima nema svjetlosti« (Izaija 8,20, dosl. prijevod). Vprašanje: Kaj pravi Sveto pismo o devici Mariji? https://www.gotquestions.org/Slovenscina/Devici-Mariji.html Odgovor: Marija, Jezusova mama, je bila opisana kot »obdarjena z milostjo« (Evangelij po Luku 1,28). Izraz prihaja iz grške besede, ki v bistvu pomeni »veliko milosti,« Marija je prejela veliko Božje milosti. Milost je »nezaslužena naklonjenost« in pomeni, da prejmemo Božji blagoslov kljub dejstvu, da si tega ne zaslužimo. Marija je potrebovala Božjo, odrešujočo milost tako, kot vsi ostali. Marija je razumela to dejstvo, kot je to izjavila v Evangeliju po Luku 1,47, »in moj duh se raduje v Bogu, mojem Odrešeniku.« Marija se je zavedala, da potrebuje Odrešenika. Sveto pismo nikoli ne pravi, da je bila Marija kaj več kot le navadna ženska, ki jo je Bog izbral, da jo uporabi na nenavaden način. Da, Marija je ravnala pravično po postavi, ker je prejela Božjo naklonjenost (milost), kot to piše v Evangeliju po Luku 1,26-28. Hkrati pa je bila Marija grešna oseba, ki je potrebovala Jezusa Kristusa kot svojega Zveličarja, tako kot vsi drugi (Pridigar 7,20; Pismo Rimljanom 3,23, 6,23; Prvo Janezovo pismo 1,8). Marija ni bila brezmadežno spočeta. Sveto pismo ne omenja, da bi Marijino rojstvo bilo kaj drugačno od vseh drugih rojstev. Bila je devica, ko je rodila Jezusa po Svetem Duhu, ki je prišel nadnjo (Evangelij po Luku 1,34-38), toda ideja o Marijinem večnem devištvu ni Svetopisemska. Evangelij po Mateju 1,24b-25 govori o Jožefu in pravi tako: »Vzel je svojo ženo k sebi in ni je poznal, dokler ni rodila sina; in imenoval ga je Jezus.« Beseda »dokler« jasno nakazuje, da Jožef in Marija nista imela spolnih odnosov, vse dokler Marija ni rodila Jezusa, potem pa sta imela spolne odnose. Marija je ostala devica, do Jezusovega rojstva, vendar sta Jožef in Marija imela še nekaj otrok potem, ko je rodila Jezusa, prvorojenca. Jezus je imel štiri polbrate: Jakoba, Jožefa, Simona in Judo (Evangelij po Mateju 13,55). Jezus je tudi imel polsestre, toda te niso niti imenovane niti naštete (Evangelij po Mateju 13:55-56). Bog je blagoslovil Marijo s tem, da je bila rodovitna in je rodila še več otrok, kar je v tisti kulturi bil (kot bi moralo biti danes v naši) najjasnejši znak Božjega blagoslova nad žensko. Enkrat, ko je Jezus govoril, je ženska v množici izjavila: »Blagor telesu, ki te je nosilo, in prsim, ki so te dojile!« (Evangelij po Luku 11,27). Ni bilo boljše priložnosti za Jezusa kot te, da bi izjavil o Mariji, da je zares vredna slave in časti. Toda kakšen je bil Jezusov odziv? »Še bolj blagor tistim, ki Božjo besedo poslušajo in se po njej ravnajo.« (Evangelij po Luku 11,28). Jezusu je bila poslušnost Božji besedi bolj pomembna kot to, da se pohvali žensko, ki jo je Bog uporabil za prihod Odrešenika na svet. Nikjer v Svetem pismu Jezus, ali kdorkoli drug, ne nameni nobene časti, slave ali oboževanja Mariji. Elizabeta, Marijina sorodnica je hvalila Marijo v Evangeliju po Luku 1,42-44, toda njena hvala je osnovana na Marijino vero v Božjo besedo: »Blagor ji, ki je verovala, da se bo izpolnilo, kar ji je povedal Gospod!« (Evangelij po Luku 1,45), deviško rojstvo Mesije. Ni bila osnovana na nobeno Marijino slavo. Marija je bila prisotna pri križu, ko je Jezus umrl za grehe izvoljenih (Evangelij po Janezu 19,25). Marija je bila tudi z apostoli na binkoštni dan (Apostolska dela 1,14). Po tem dogodku Marija ni nikoli več omenjena. Sveti Duh Mariji ni dal nobene pomembne vloge. Marijina smrt ni zabeležena v Svetem pismu. Nič ni omenjeno o tem, da bi Marija bila vnebovzeta ali da bi imela v nebesih neko veliko vlogo. Tudi ni kraljica nebes, kot jo nekateri imenujejo. Kot ponižna služabnica Boga, po katerem je prišel Jezus na ta svet, je Marija lahko deležna le našega spoštovanja, ne pa našega slavljenja ali čaščenja. Nikjer v Svetem pismu ne piše, da Marija lahko sliši naše molitve, ali da ona moli in posreduje za nas k Bogu. Jezus je naš edini posrednik (posredovalec) v nebesih (Prvo pismo Timoteju 2,5-6). Če bi jo slavili, častili in k njej molili, bi odgovorila z istimi besedami kot angeli: »Boga môli!« (preberi Razodetje 19,10; 22,9). Tako Marija, kot ostali služabniki Boga nam dajejo pomemben primer, kako naj slavimo, častimo in poveličujemo samo Boga. Takole je rekla: »Moja duša poveličuje Gospoda in moj duh se raduje v Bogu, mojem Odrešeniku, kajti ozrl se je na nizkost svoje služabnice. Glej, odslej me bodo blagrovali vsi rodovi, kajti velike reči mi je storil Mogočni in njegovo ime je sveto. Njegovo usmiljenje je iz roda v rod nad njimi, ki se ga bojijo. Moč je pokazal s svojo roko, razkropil je tiste, ki so ošabni v mislih svojega srca. Mogočne je vrgel s prestolov in povišal je nizke. Lačne je napolnil z dobrotami in bogate je odpustil prazne. Zavzel se je za svojega služabnika Izraela in se spomnil usmiljenja, kakor je govoril našim očetom: Abrahamu in njegovemu potomstvu na veke.« (Evangelij po Luku 1,46-55). Torej, če je Marija slavila in častila Boga in ga imenovala za svojega Odrešenika, potem nam to pove, da Marija ni soodrešenica z Jezusom. Na mnogih mestih nam Sveto pismo to potrjuje, kot tudi sam Jezus, ko je rekel: »Jaz sem pot, resnica in življenje. Nihče ne pride k Očetu drugače kot po meni« (Evangelij po Janezu 14,6). Jezusovi učenci so pogumno pričevali o Jezusu z besedami: »V nikomer drugem ni odrešenja; zakaj pod nebom ljudem ni dano nobeno drugo ime, po katerem naj bi se mi rešili« (Apostolska dela 4,12). Če rečemo, da je Marija soodrešenica za ljudi sveta, potem ne samo, da žalimo Jezusa, ampak delamo nekoga za nekaj, kar to sploh ni, in tako se pravi osebno žalimo Marijo. Ne samo to, temveč, če jo častimo, slavimo ter ji molimo namesto ali poleg Boga, storimo malikovanje. https://www.gotquestions.org/Slovenscina/Devici-Mariji.html

Prijatelji

Branko GaberAndrej Magajna

NAJBOLJ OBISKANO

Svetle poslovne in siceršnje dni za nekdanji hotel Turška mačka v Celju